torsdag den 10. august 2017

Anmeldelse af "Kvinden i kahyt 10" af Ruth Ware


Sponsoreret indlæg - Alle meninger i denne anmeldelse er mine egne

Stjerner: 4/6
Forlag: Gyldendal

Antal sider: 369
Sprog Dansk

Journalisten Lo har takket ja til at tage på et luksuriøst krydstogt. Hun har virkelig brug for den afslappende tid, da hun er lidt af et nervevrag efter at have haft indbrud i sit hjem. Rejsen bliver dog ikke helt så afslappende som hun havde håbet. Mærkelige ting begynder at ske på skibet og det er som om, det kun er Lo selv, der bemærker det. Hun sætter sig for at opklare, hvad der er galt.

”Kvinden i kahyt 10” er en simpel klassisk thriller men alligevel utrolig spændende. Alle ombord på krydstogtskibet er mistænkt og spændingen bliver holdt til det sidste. Selvom jeg normalt ikke interesserer mig for thrillere, så kunne jeg godt lide at læse denne bog.

Selve handlingen er dog ikke særlig opfindsom. Der er x antal personer, der er mistænkt for at have begået et mord og en enkelt person må opklare, hvad der er foregået. På den måde er der ingen overraskelser i handlingen. Man ved, hvor handlingen vil føre os hen, men hvis man er til denne type bøger, så gør den det rigtig godt.

For mig er det nyt, at handlingen foregår på et krydstogtskib, hvilket gør det fascinerende, at læse beskrivelserne om det luksuriøse skib. En anden finurlig ting er, at skibet og dets mandskab er fra Skandinavien. Derfor hører man flere gange den britiske journalist Lo nævne skandinaviske navne og madretter. Personligt synes jeg, det var ret sjovt at læse om skandinaviske elementer set ud fra et britisk syn. Noget der virker så normalt for os, virker ikke altid så normalt i andres øjne.

Jeg vil anbefale denne bog som en rigtig god feriebog. Den gør det, den skal. Den er spændende samtidig med den er underholdende og nem at læse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar