mandag den 3. juli 2017

Anmeldelse af "På tur i Danmarks historie" af Søren Olsen


Sponsoreret indlæg - Alle meninger i denne anmeldelse er mine egne

Stjerner: 5/6
Forlag: Gads Forlag

Antal sider: 200
Sprog Dansk

"På tur i Danmarks historie" er en bog med 47 forslag til vandre- og cykelture rundt omkring i Danmark, der bringer en nærmere på den danske historie. Man hører om sagnkonger, nonner og munke og krudt, kugler og kanoner. Bogen er skrevet af forfatteren Søren Olsen, Gads forlag og en fagredaktion fra Historier om Danmark/Slots- og Kulturstyrelsen.

Jeg blev rigtig glad, da jeg så denne bog. Når man holder meget ferie i Danmark, så er det lige netop sådan en bog, man har brug for, når man skal udvælge dagens tur. I stedet for at gå tilfældige veje, kan man vælge at gå i historiens fodspor med hjælp fra bogen. Jeg synes, det er utroligt spændende at følge historiens gang og tænke på, hvilke mennesker der har gået samme vej for år tilbage.

Bogen er utrolig flot med sine mange smukke billeder og indeholder gode beskrivelser af ruten og de historiske elementer, man vil møde på sin vej. Da jeg skulle tage billeder af bogen havde jeg svært ved, at fange alle dens fine elementer og derfor valgte jeg også at lave et lille videoklip, som jeg håber, du vil se.

Hvis man ikke er til vandre- eller cykelture, kan bogen sagtens også bruges mens man sidder derhjemme, og bare har lyst til at lære den danske historie en smule bedre at kende.

De eneste ting, der ærgrer mig en smule er, at jeg ikke føler, at kortet med ruten er tydelig nok til at kunne følge. Jeg kunne godt ønske mig enten en mere tydelig rute, eller et link eller QR-kode, så man hurtigt kunne følge ruten på sin mobil. Desuden er jeg født og opvokset i Fredericia og havde derfor nok håbet lidt på, at der var en rute over Fredericia. Men der er dog mange andre smukke ruter, så der er en hel del at vælge imellem.






1 kommentar: