torsdag den 11. maj 2017

Musicalen "Problemet med Douglas"


Jeg er kulturblogger for Fredericia Teater og har derfor fået billetten gratis, for at jeg kan bedømme, hvad jeg synes om musicalen. Billederne er taget fra Fredericia Teaters Facebook-side.

Douglas har virkelig styr på sit liv. Han ved, hvad han vil og hjælper med glæde også andre. Hans forældre, bror og forlovede kan ikke klare sig uden ham. Han har svaret på alt og derfor har de altid lige brug for at høre hans mening. Men det er ved at ske noget mærkeligt med Douglas. Han er ved at blive en snegl!

Den her musical var simpelthen SÅ sjov! Det var simpelthen så bizart og langt ude, så jeg kunne på ingen måde lade være med at grine. Det var så tårene trillede ned ad kinderne, for jeg kunne bare ikke stoppe med at le.

Lars Mølsted var simpelthen den mest yndige snegl jeg nogensinde har set. Samtidig var dynamikken mellem skuespillerne bare helt fantastisk. Man kunne virkelig se, at de havde en fest sammen! Man kan ikke sætte en finger på deres præstation, for de fungerede bare sammen!

Teatrets brug af digital baggrund og kulisser fungerer helt fantastisk i denne musical. De fik skabt en virkelig flot dybde og jeg blev narret flere gange af den digitale baggrund og troede, at de var rigtige rekvisitter. De får brugt hele scenen og hele teatersalen og det simpelthen så smukt! Det virker egentlig så enkelt, og alligevel føler man, at man bliver taget mange forskellige steder hen.

Selvom "Problemet med Douglas" er en musical, så indeholder den ikke nogle sange, der kan blive decideret ørehængere. De passer fint ind i historien, men det der gør denne forestilling unik er historien, moralen og skuespillet.

For selvom denne musical er så fantastisk sjov og på tidspunkter virker virkelig langt ude, så har den også det fineste budskab. Den giver virkelig stof til eftertanke og er på den måde egentlig også ret rørende.

Mens jeg sidder og skriver denne anmeldelse, kan jeg ikke lade være med at sidde og fnise, hver gang jeg kommer i tanke om nogle af de sjove scener. Denne forestilling sætter spor. Måske sneglespor.... Jeg ved ihvertfald at den fortjener et stående bifald!

Derfor får denne forestilling 6/6 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar