lørdag den 1. april 2017

Musicalen "Legendale"

Jeg er kulturblogger for Fredericia Teater og har derfor fået billetten gratis, for at jeg kan bedømme, hvad jeg synes om musicalen. Billederne er taget fra Fredericia Teaters Facebook-side.

Legendale handler om nørden Andy, der arbejder som programmør. Han hader sit job og glæder sig bare til at komme hjem og forvinde ind i spillet Legendale. Pludelig annoncerer skaberen af Legendale en turnering, hvor man kan vinde 1 million dollars og blive "Lord of Legendale". Andy vil være med, og må derfor vælge den helt rigtige avatar til spillet. Da det bliver hans tur til at vælge avatar, er der dog kun den ubrugelige Cowmaiden tilbage.

Jeg elsker, at Fredericia Teater, har sin lille teatersal, hvor de kan eksperimentere med at opsætte små forestillinger. Det er altid spændende at se, hvad de denne gang har forsøgt at lege med.

Selve historien om spille-verdenen Legendale og den lidt nørdede Andy, synes jeg er virkelig virkelig god! Andy har ikke succes med sit virkelige liv og prøver derfor at forsvinde ind i spillet Legendale. Her har han nemlig succes. Her har han venner, han kender alle reglerne og han ved, hvordan han kan blive bedre. Det er fedt, det er sjovt og virkelig godt lavet.

Jeg må gang på gang nævne, at Lars Mølsted er en fantastisk performer. Man bliver aldrig skuffet, når han er med. Alle skuespillerne gjorde det rigtig godt, og især Karin Nordly-Holst var jeg meget begejstret for som Cowmaiden aka. Zelayna.

Legendale er en musical, hvilket jo er lig med sang og musik. Derfor er det alt afgørende, at sangene og musikken er gode, og noget man gider at nynne med på. Desværre synes jeg dog, at sangene i Legendale var forfærdeligt kedelige. Jeg følte flere gange at sangene virkede kejtede og svært langtrukket, da meget af det, der blev sunget ville give meget mere mening, hvis bare det blev sagt. Jeg glædede mig næsten hver gang til, at sangene skulle stoppe, så handlingen kunne komme videre, for det var netop handlingen, der gjorde forestillingen god.

Jeg ved ikke, om Fredericia Teater måske havde problemer med deres lyd og elektronik den dag, men det var som om nogle enkelte ting haltede med animationen og enkelte gange følte jeg ikke, at jeg ordentligt kunne høre, hvad der foregik på scenen. Det er lidt trist, da det kan være lidt svært at drømme sig ind i fantasiverdenen, når elektronikken ikke følger med. Skuespillerne var heldigvis fantastiske og var gode til at redde situationerne.

Overordnet set, kan jeg rigtig godt lide den historie, som Legendale prøver at fortælle. Der var mange gode scener i historien, men den kunne ikke give mig den helt store wow-fornemmelse. Sangene sagde mig ikke nok og enkelte ting haltede en smule for meget.

Derfor får denne forestilling 3/6 stjerner

Ingen kommentarer:

Send en kommentar